Digital Library

Universitas PGRI Kanjuruhan Malang

  • Beranda
  • Penghitung Jumlah Pengunjung
  • Informasi
  • Bantuan
  • Pustakawan
  • Area Anggota
  • Pilih Bahasa :
    Bahasa Arab Bahasa Bengal Bahasa Brazil Portugis Bahasa Inggris Bahasa Spanyol Bahasa Jerman Bahasa Indonesia Bahasa Jepang Bahasa Melayu Bahasa Persia Bahasa Rusia Bahasa Thailand Bahasa Turki Bahasa Urdu

Pencarian berdasarkan :

SEMUA Pengarang Subjek ISBN/ISSN Pencarian Spesifik

Pencarian terakhir:

{{tmpObj[k].text}}
Image of An Analysis Of Figurative Language In Camila Cabellos Song

Electronic Resource

An Analysis Of Figurative Language In Camila Cabellos Song

Didah Ayu Wulandari - Nama Orang; Dr. Lasim Muzammil, M.Pd - Nama Orang; Ayu Liskinasih, M.Pd - Nama Orang;

In teaching English, reading is one of four important skills that must be learned by the students whose learning about English. The aim of this study is to improve the students’ reading comprehension by using student teams-achievement divisions (STAD) technique. The study of this research conducted at MTs Al-Khoirot Pagelaran in April – May 2019. The population of the study was the second grade 8-A class students in 2018/2019’s academic year. There are 31 male-students in 8-A class. The method of this study was classroom action research. The instruments were used test, questionnaire, and observation checklist. This research was done in 2 cycles. Each cycle consisted of two meetings and a test in the end of each cycle to measure the results and showed the improvement in reading comprehension of narrative text. The mean score in the test result cycle 1 was 70, which is the score from test result in cycle 1 still under the minimum passing scores (KKM). In the test result of cycle 2 the mean scores of the students improved reached 77. The result shows that STAD technique could improve the students’ reading comprehension in narrative text.


Ketersediaan
2131810/SB/2019KKI 820 WUL a/sPerpustakaan UnikamaTersedia
Informasi Detail
Judul Seri
-
No. Panggil
KKI 420 DID a/s
Penerbit
Malang : Pendidikan Bahasa Inggris - Unikama., 2019
Deskripsi Fisik
x, 67Hlm 26cm
Bahasa
English
ISBN/ISSN
-
Klasifikasi
NONE
Tipe Isi
text
Tipe Media
PDF
Tipe Pembawa
-
Edisi
1
Subjek
Reading Comprehension
Skripsi
Narrative text.
Pendidikan Bahasa Inggris
Student teams-achievement division
Info Detail Spesifik
-
Pernyataan Tanggungjawab
-
Versi lain/terkait

Tidak tersedia versi lain

Lampiran Berkas
  • Harap masuk untuk melihat lampiran
Komentar

Anda harus masuk sebelum memberikan komentar

Digital Library
  • Informasi
  • Layanan
  • Pustakawan
  • Area Anggota

Tentang Kami

Perpustakaan Universitas PGRI Kanjuruhan Malang, menyajikan bahan-bahan referensi yang bisa dijadikan referensi untuk civitas akadmika dan umum. silahkan manfaatkan koleksi bahan pustaka yang ada untuk menunjang Pendidikan, Penelitian, dan untuk menambah wawasan kita

Satistik Data Pengunjung Web

Hari Ini : 1 Minggu Terakhir : 1 Bulan Terakhir : Seluruh :

© 2025 — Senayan Developer Community

Ditenagai oleh SLiMS
Pilih subjek yang menarik bagi Anda
  • Karya Umum
  • Filsafat
  • Agama
  • Ilmu-ilmu Sosial
  • Bahasa
  • Ilmu-ilmu Murni
  • Ilmu-ilmu Terapan
  • Kesenian, Hiburan, dan Olahraga
  • Kesusastraan
  • Geografi dan Sejarah
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Pencarian Spesifik